01 januar 2021

TV-SERIER 2020 PT. I

 

Dette indlæg skulle egentlig bare være en hurtig liste over nogle tv-serier, men ender nok samtidig med at give et meget godt indblik i mine forstyrrede tanker, der virkelig er kørt af sporet på det sidste. Faste læsere vil vide, at jeg de sidste par år har udgivet halvårlige, prioriterede lister over de tv-serier, jeg har set i perioden - en aktivitet, jeg altid har hygget mig enormt meget med at nørkle med, og nu er tiden kommet til en  ny omgang. Faktum er dog, at jeg helt simpelt overhovedet ikke har lyst til at lave en dybdegående liste lige nu - og at jeg heller ikke har arbejdet på den løbende, som jeg ellers ofte gør. Men i stedet for bare at komme over det og droppe listen denne gang, kan jeg ikke helt slippe tanken om, at jeg MÅ lave den - og selvom jeg holder meget af mine få, trofaste læsere, er det mest for min egen skyld (og fordi jeg ikke er helt klar til at afskrive traditionen permanent). 
Jeg har allerbedst af at modarbejde mine tvangstanker, men jeg har også lært, at et kompromis nogle gange kan være vejen frem. Og jeg tror at jeg har fundet et, der fritager mig for at blive ramt af dårlig samvittighed fem gange i timen over, at jeg ikke gider skrive ti linjer om dødssyge Westworld - jeg udgiver listen uden mine sædvanlige uddybninger. Jeg vil stadig meget gerne snakke om serierne, så smid endelig en kommentar, hvis min liste gør jer glade/oprørte/undrende/kede af det; og så kommer der -måske - en rigtig liste næste gang, for der er så meget godt og overset TV derude, der fortjener en anbefaling.

En kort disclaimer: Jeg har taget enkelte serier fra sidste år med på listen - mest af alt, fordi de er helt forrygende.

1. Fleabag s. 2 
2. BoJack Horseman s. 6
3. Better Call Saul s. 5
4. Midnight Gospel s. 1
5. Ozark s. 1-3
6. What We Do in the Shadows s. 2
7. Rick & Morty s. 4
8. Euphoria s. 1
9. After Life s. 2
10. The Outsider s. 1
11. Devs
12. Watchmen s. 1
13. Dracula
14. The L Word: Generation Q s. 1
15. American Dad s. 16
16. The Walking Dead s. 10
17. Locke & Key s. 1
18. Star Trek: Picard s. 1

19. Modern Family s. 11
20. Space Force s. 1
21. It's Bruno s. 1

22. Westworld s. 3
23. Kidding s. 2

Ingen kommentarer:

Send en kommentar