02 januar 2021

DE GLEMTE KÆMPER (2021)

(UDGIVET APRIL 2021)
For næsten præcis tre år siden lånte min mand og jeg en bil og kørte på min første Thomas Dambo-troldetur nogensinde. I lørdags fejrede jeg dét jubilæum ved at tage samme tur med min faste troldeveninde, der ikke havde set disse tre før, og det var en utroligt dejlig eftermiddag på Vestegnen. Vi startede med at besøge Lille Tilde i Vallensbæk Mose, og det var interessant at se hende i et nyt lys, efter jeg har besøgt så mange andre af troldene. For Lille Tilde er virkelig en trold - hun har den fineste troldehale og det helt rigtige troldeudtryk i ansigtet. 
Dernæst vandrede vi mod 'Thomas på Bjerget', som jeg til gengæld ikke er helt sikker på er en trold. Thomas, Tilde og Trine er alle tre nogle af 'De Glemte Kæmper', der blev bygget på Vestegnen i 2016, og som langsomt fik vækket interessen for Thomas Dambo og hans seje projekter med genbrugstræ - men jeg synes faktisk ikke, at Thomas ligner en trold. Han er derimod en imponerende flot kæmpe, og jeg er glad for, at han er blevet frisket lidt op siden mit sidste besøg. Ikke så langt fra Thomas fandt min veninde og jeg den skønneste solplet på toppen af en træbeklædt bakke, og her holdt vi cola-og-snacks-pause i ly for vinden, kiggede på fugle og fik vendt verdenssituationen. 
Hvidovre lokker ikke kun med Bakketop Trine, men også med Quark Naturcenter, der er et fremragende udflugtsmål i sig selv - især her i april, hvor der er nuttede lam så langt øjet rækker. Hvis jeg en dag er færdig med at passe mus og rotter, kunne jeg godt se mig selv arbejde sådan et sted - selvom de mange børn, som stedet primært er rettet mod, selvfølgelig er et minus, haha! Trine er blevet endnu mere korthåret end sidst, og jeg er stadig ked af, at jeg ikke selv fik det lange hår at se, for det så virkelig fedt ud. Jeg har efterhånden set hele atten forskellige Dambo-træskulpturer, og det føltes godt at 'slutte', hvor jeg startede. (Igen - jeg har stadig ambitioner om at se dem alle - i hvert fald i Danmark - men jeg kommer ikke til Fyn eller Fanø lige nu). 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar