02 januar 2021

SIGURD, THE BIRD & THE RED THING & MØRKEMANDEN/BEN CHILLER

 

(UDGIVET SEPTEMBER 2020)
Jeg har intensiveret min troldejagt, og det er heldigvis noget der smitter, så da jeg var et smut i Jylland i weekenden, kørte jeg med min familie på eventyr i Mørke. Den lille by på Djursland huser nemlig hele to Thomas Dambo-trolde, hvoraf den første vi besøgte hurtigt blev en af mine favoritter. Sigurd, The Bird & The Red Thing er imponerende godt lavet og med mange flotte detaljer - jeg er især vild med den åbne mund og samspillet med bilen, og selvom vejret ikke ligefrem var med os, var udsigten stadig ret god. Der er en virkelig fin historie bag Sigurd, som man både kan læse og høre Thomas Dambo fortælle om her.   

Under to kilometer fra Sigurd ligger Mørkemanden/ Ben Chiller og... ja, chiller på en bakketop. Han er bygget i 2015, hvilket tydeligt kan ses på både træet og det noget grovere design, og jeg synes det er fascinerende, at man kan se troldenes udvikling gennem de seneste år. De nyere trolde har langt flottere detaljer (især fødderne og ansigtet springer i øjnene), men de er også meget mere livlige, hvor jeg synes der er lidt mere skulptur over Ben Chiller, der blev bygget til Northside for fem år siden. Jeg er vild med, at man kan se både Sigurd og Ben Chiller på samme udflugt, for de udgør en fed kontrast til hinanden - og jeg kunne virkelig godt tænke mig at besøge dem på en solskinsdag. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar