03 januar 2021

BEAUXBATON'S CARRIAGE, RISE OF VOLDEMORT, QUIDDITCH MATCH & ROOM OF REQUIREMENT

 

(UDGIVET FEBRUAR 2021)
Jeg synes godt nok, at hverdagen trækker tænder ud i øjeblikket, og det hele er lidt småtræls. De fleste af mine udfordringer er ganske trivielle og for udenforstående særdeles uinteressante, men de er medvirkende til, at jeg ikke kan mobilisere overskud til andet end at smække en film på om aftenen, og af samme årsag er vores Marvel-maraton nu gledet over i et DC Comics-maraton. Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle blive en person, der havde en holdning til hvilket univers, der er bedst/stærkest/sjovest/mest interessant. 

Hjernekapaciteten rækker lige til at beskrive og præsentere flere dele af min støt voksende LEGO-samling, og jeg fortsætter med Harry Potter-sættene, der udgør en stor del af den. I dag kigger jeg på fire af de lidt mindre sæt, og jeg starter med min favorit; Beauxbaton's Carriage. Den tilhørende Hagrid-figur havde desværre forvildet sig ud i skoven, og det er en skam, for han var uhyrligt velklædt i sit outfit fra The Yule Ball. Madame Maxine samt Fleur Delacour og hendes søster Gabrielle er vellignende og detaljerede, og så er jeg selvfølgelig en sucker for de bevingede heste; Abraxans. Selve vognen minder i opbygningen meget om andre, lignende LEGO-køretøjer; jeg har endda selv en fed dragetransport fra et gammelt middelaldersæt, jeg ikke har vist endnu, og jeg forstår bestemt tiltrækningen, for det er en fin model. Jeg er også helt vild med, at den kan åbnes og udvides - selvom det alt andet lige nok stadigvæk vil være svært at få hele Beuxbatons udsendte elevhold til at finde en plads derinde. 
Det næste sæt er The Rise of Voldemort, der viser den ikoniske scene fra både bog og film nummer fire i serien, hvor Cedric bliver slået ihjel, hvor Harry Potter er fanget på en kirkegård, og hvor Voldemort-babyen kommer til kræfter. Jeg tror ikke, at sættet er særligt indbydende for ikke-fans af serien, men jeg er begejstret for alle de små detaljer  - især Voldemort-babyen i gryden, der er episk. Jeg er desværre kommet til at slette de billeder, der viste Voldemorts opstandelse fra graven, og det irriterer mig SÅ meget, at jeg overvejer at gå på loftet, grave sættet frem igen og samle det - men det kommer altså ikke til at ske. (Hvis man ikke kan leve uden at have set det, kan man blandt andet gøre det her.)  
Jeg gik længe udenom Quidditch Match-sættet, da jeg ikke syntes det så særlig interessant ud, men det var faktisk en fornøjelse at samle. Igen er der fine detaljer; blandt andet kan man sætte ild til Snape i Slytherins udkigstårn, og de dystende hold flyver på banen gennem en lem i Gryffindors tårn. Og hvis jeg nu finder min barnlige sjæl frem, så inviterer dette sæt også til reel leg, da Oliver Wood på målmandsposten kan flyttes mellem ringene og blokere skud. Jeg er stadig ikke helt oppe at ringe over sættet, men det passer godt ind i samlingen. 
Det sidste sæt (i denne omgang) er Room of Requirement, og jeg synes også det er det mindst interessante. Skydedøren ind til det hemmelige rum er en fin detalje, og jeg ville nok have købt sættet for Luna og Hermiones patronuser alene, men ellers er det altså lidt kedeligt. Det kan sættes sammen med Astronomy Tower, som jeg ikke har fremvist endnu, og så bliver det straks lidt mere interessant, men jeg synes det burde kunne stå bedre alene. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar