03 januar 2021

DIAGON ALLEY

 

(UDGIVET JANUAR 2021)
For en måneds tid siden delte jeg mine planer om at fotografere og derefter pakke alt mit Harry Potter-LEGO ned, og eftersom januar har budt på overraskende meget solskin - eller i hvert fald lige, da jeg skulle tage billeder - har jeg kunnet føre dem ud i livet. Det var virkelig en fed oplevelse at stille det hele op sammen, og selvom jeg nok skal lade være med at gå helt bersærk i LEGO-snak, kommer der nok liiige et indlæg eller to mere om min samling. I dag skal det primært handle om den største nytilføjelse; nemlig det kæmpestore Diagon Alley-sæt, som jeg er meget imponeret af.
 

Jeg synes det er en fantastisk god idé til et LEGO-sæt, og selvom slutresultatet af det andet store Harry Potter-sæt Hogwarts måske er en anelse flottere, var dette klart sjovest at bygge. Jeg fik igen selskab af både min veninde og min mand, og endnu engang var det nemt at være fælles om, da der var et instruktionshæfte til hver af de fire bygninger, der til sidst kan samles på adskillige måder, og som sagtens kunne være et set hver især. Samlet er det LEGOs fjerdestørste sæt nogensinde, og der er 5544 flotte brikker at lege med, hvilket naturligvis også sender prisen i vejret - det koster 3199 kroner på LEGOs egen hjemmeside. Det er mange penge, men det er en ganske rimelig pris, hvis man kigger på antallet af brikker, sværhedsgraden og byggetiden, der var overraskende lang. 
Jeg er allermest begejstret for Ollivander's butik, der har både en utrolig flot facade og et spændende interiør med de ikoniske reoler med tryllestave. Et par af kasserne kan trækkes ud, og tryllestave i flere forskellige nuancer kan købes af den dygtige sælger, der dog ikke er så god til at støve gelænderet af i sin shop. 
Min anden favorit er (selvfølgelig) Weasley's Wizarding Wheezes, hvor der også er fuld knald på farverne og indretningen. Minifigurerne af Fred og George er også nogle af de bedste i sættet, for de yngre børn har desværre de trælse, stive ben, der ikke kan bøjes, og det er lidt en skam i så dyrt et sæt. Min favoritfigur er dog klart Gilderoy Lockhart, der har et helt fantastisk udtryk i hovedet, og sidder klar til at signere sin nyeste selvbiografi i Flourish and Blotts. 
Jeg er virkelig glad for sættet, og jeg har allerede fortrudt, at det er pakket ned. Jeg synes at jeg mangler at fotografere cirka hundrede små detaljer, og så har jeg også lige opdaget endnu flere måder at samle det på. Men det betyder bare, at jeg har noget nyt at glæde mig til, næste gang jeg samler det. Der går nok liiiige et år eller to før dét sker. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar