02 januar 2021

ASK FRA ASHØJ

 


(UDGIVET APRIL 2021)
Min tålmodige familie opfyldte endnu et troldeønske for mig i onsdags, da vi kørte den lange vej til Thy for at besøge den kæmpestore Ask fra Ashøj. Thy er nok lidt langt væk næsten uanset hvor i Danmark man befinder sig, men det er et anbefalelsesværdigt udflugtsmål, for Ask er SÅ flot, og skoven omkring ham er perfekt at gå på eventyr i - med både en lille sø, udkigstårn og amfiteater. Det lovede solskinsvejr lod vente på sig, men måske det var meget godt at vi fortsatte vores jagt i gråvejr, for vi nåede at få trolden lidt for os selv.  

Jeg mangler efterhånden kun at se fem af Thomas Dambos trolde i Danmark (der er desværre et par stykker, der igen har trukket sig tilbage i skoven og ikke kan findes mere), og selvom det måske har lidt lange udsigter, er jeg fast besluttet på at få krydset dem alle af listen. Anker Drømmefanger på Fanø bliver nok den største udfordring, men samtidig ville jeg ikke have det mindste imod at besøge den dejlige lille ø igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar