02 januar 2021

DE GLEMTE KÆMPER PT. II

(UDGIVET JULI 2018)
Jeg er efterhånden ved at være kommet mig helt over min operation, men det er nu ikke fordi jeg har ligget på den lade side hele tiden - jeg har derimod haft en række gode venindeaftaler indeholdende alt fra æble/avocado-is til kanalrundfart og fåreklapning, men eftersom min telefon ganske spontant lagde sig til at dø i tirsdags, har jeg ikke billeder fra mine eventyr. Til gengæld fandt jeg disse billeder i gemmerne, og det er en stor fejl at jeg aldrig har fået dem vist, så nu er det tid.

I april var jeg nemlig på troldejagt med min kæreste, og vi fandt tre af de seks Glemte Kæmper på Vestegnen. Jeg ville så gerne have fundet dem alle, men min kæreste var lidt tømmermændstræt, og sofaen lokkede med fodbold og fastfood, så jeg måtte nøjes. Min gode veninde var dog ganske lydhør over for mine problemer og stillede sig selv og en bil til rådighed blot et par dage efter, og vi havde den bedste forårsaften i den skønne natur. Aftenens første trold var Sovende Louis, der gemte sig i et buskads i Rødovre.

Vi fandt Teddy Venlig ved Hakkemosen i Høje Taastrup efter lidt søgen - ligesom de andre er han ikke helt nem at spotte, men gemmer sig gerne lidt bag nogle træer og buske. Han er nok min favorit - jeg synes han er utroligt udtryksfuld af bare at være bygget i genbrugstræ af frivillige, og det er så fint, hvordan han hjælper rejsende over vandet.

I Ishøj parkerede vi ved Arken og gik en god, lang tur for at nå til den sidste trold, Oscar Under Broen. Jeg synes han er liiiiidt uhyggelig, og det er lidt synd, at han efterhånden mangler så meget af sit hår. Men han er igen imponerende godt lavet, og det var sjovt at kravle rundt på ham. Bagefter kunne vi nyde Arkens udendørs udstillinger i det sidste sollys, og det var et perfekt sidste stop. Igen, jeg kan virkelig anbefale alle at tage på troldejagt - hvad enten man har børn med eller ej. Vi mødte flere der cyklede rundt til troldene - hvilket er en virkelig god idé, da ruten er overkommelig - men jeg var nu glad nok for at udnytte, at vi for en gangs skyld havde en bil til rådighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar