03 januar 2021

ATTACK ON THE BURROW & 4 PRIVET DRIVE

  

(UDGIVET MARTS 2021)
I dagens LEGO-gennemgang skal det handle om et af mine yndlingssæt fra Harry Potter-serien; nemlig 'Attack on the Burrow', der er en helt fantastisk udgave af Weasley-huset, der i forvejen er en af de mest ikoniske bygninger i Harry Potters univers. Det var en fornøjelse at bygge; lige fra starten var der fokus på små detaljer (SE lige de magiske strikkepinde) og utroligt mange farver, og især den skæve overetage er lige i øjet. Stueetagen kan foldes ud på både køkken- og stuesiden, hvilket gør sættet endnu federe at gå på opdagelse i, og når huset er samlet, ligner det faktisk originalen til forveksling. 


Minifigurerne passer perfekt til sættet, og jeg er især glad for Nymphadora Tonks og selvfølgelig Bellatrix Lestrange - men min favorit er nok grisen, der har sin egen lillebitte fold ved siden af huset. Sættet er i den dyre ende (899 kr), men jeg synes helt bestemt, at det er alle pengene værd. 

Dagens andet sæt er en fin lille version af den diametrale modsætning til The Burrow; nemlig The Dursleys hjem på Privet Drive. Bilen er (næsten?) mage til den i Whomping Willow-sættet, men jeg kan godt forstå, at de har inkluderet den - den er et vigtigt instrument i Harrys flugt, ligesom den tilhørende kæde og det løse vindue med tremmer for i Harrys værelse er det. Harrys første 'værelse' under trappen er naturligvis også inkluderet, men ellers er huset ret skrabet - en sjov detalje er dog brevene, man kan få til at flyve ud af kaminen, og så hjælper de mange klistermærker også på at gøre omgivelserne velkendte (jeg er især fan af Dursleys familiefoto). Minifigurerne er et stort plus - jeg er underligt tilfreds med at have Vernon, Petunia og Dudley i min samling - Dobby kan jeg leve med, men selv i LEGO-form er han sindssygt irriterende. Sættet koster 649 kr, hvilket igen er en meget rimelig pris for antal brikker og størrelse, men jeg vil til enhver tid anbefale i stedet at give lidt ekstra for Weasleys hyggelige hus. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar