02 januar 2021

DE GLEMTE KÆMPER PT. 1

(UDGIVET APRIL 2018)
I lørdags skulle min kæreste spille i tre pladebutikker i Odense, Roskilde og København i anledning af Record Store Day, og han havde derfor lejet en bil til at fragte ham og grejet frem og tilbage. Vi havde altså en bil i søndags, og vi udnyttede det på bedste vis, da vi tog på eventyr på Vestegnen og fandt tre af de seks Glemte Kæmper. De er lavet af Thomas Dambo i affaldstræ og er helt utroligt fascinerende, og de opfyldte bestemt deres formål med at 'vise de mange smukke og oversete naturområder på Københavns Vestegn'. Først besøgte vi Bakketop Trine (eller Bakke Top Trine, som hun åbenbart hedder...) i Hvidovre, hvor hun kigger ud over Avedøresletten og hviler på en bakke tæt på får, høns og ren idyl.

Dernæst kørte vi længere vestpå og besøgte min foreløbige favorit Lille Tilde i Vallensbæk Mose, der var et overraskende dejligt område! Jeg vender i hvert fald gerne tilbage til endnu en søndagsudflugt engang. Min kæreste var lidt flad, så imens han blev på en bænk ved mosen og spiste en is i solen, tog jeg turen op til Thomas på Bjerget alene. De tre sidste kæmper må vente til en anden dag, for i søndags kørte vi hjem til to meget spændende fodboldkampe, hvor AaB var sekunder fra at vinde over FC Midtjylland for første gang i fire år. Elendig dommerpræstation, men dejligt at se lidt gejst fra holdet igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar