02 januar 2021

LANGE LIV

 

(UDGIVET SEPTEMBER 2020)
Jeg tager altid på troldeeventyr med den samme veninde, og sidst tog vi på jagt efter Lange Liv, der sidder på Skrædderholmen og kigger ind mod København. Thomas Dambo er god til at placere sine trolde på steder, der måske ikke umiddelbart er så velbesøgte - og jeg er meget taknemmelig for at have fået øjnene op for nye udflugtsmål. For selvom Skrædderholmen er en ganske lille ø, der totalt domineres af motorvejen mellem Sjælland og Amager, er det også en skjult perle med en smuk strand og fine stier. Vi sad på stenene ved Lange Liv og snakkede i tre timer, og vi blev ikke forstyrret en eneste gang. Der skal jeg helt sikkert ud igen
.

Lange Liv er en flot troldedame, der har et imponerende sassy udtryk med høj hestehale og afslappet positur, og jeg er vild med hende. Jeg kan ret godt lide de trolde, der ikke indbyder til alt for meget interaktion, og Liv føles som en ganske naturlig tilføjelse til landskabet. 
Vi var ikke helt færdige med at snakke efter besøget hos Lange Liv, så vi nød de sidste tiltrængte solstråler ved Copenhagen Truck Wash og Avedøreværket, hvilket jo umiddelbart ikke lyder så idyllisk - men også her havde vi stierne for os selv, og min fuglenørdede veninde delte spændende facts om alle fuglene vi spottede, og det var en virkelig god tur. Næste gang går turen enten til Nordhavn for at finde Kaptajn Nalle, eller en tur til Roskilde for at hilse på Runde Rie. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar