02 januar 2021

ANKER DRØMMEFANGER

                      

(UDGIVET JULI 2021)
Jeg har en klar målsætning om at få besøgt alle Thomas Dambos danske trolde, men så sent som i april troede jeg ikke, at jeg ville få krydset flere af på min liste lige foreløbigt. Men da ferien blev bestilt og vores sommerhus kun lå en halv time fra færgen til Fanø, kunne jeg alligevel ikke dy mig, og jeg fik slæbt min stakkels far med på udflugt på måske årets varmeste dag. Vi besluttede os for at tage færgen over uden bil og gå til fods på jagt efter trolden, og det skulle vise sig at være en rigtig klog beslutning, da der var næsten tre timers bilkø da vi skulle hjem. 
Der var næsten ulideligt varmt, men jeg klager som udgangspunkt ikke over varme og solskin, og der var heldigvis ikke alt for langt fra færgen ud til Anker Drømmefanger, som den fine, tykke trold på Fanø hedder. Hele rundturen var på omkring fem kilometer, og der var vi også lige en tur i charmerende Nordby og spise en forfriskende is. Anker havde vi - lidt overraskende - næsten for os selv; og han var oplagt at chille sammen med - så vi pakkede kolde colaer og ostestænger frem fra tasken og gjorde netop dét. Anker Drømmefanger er klart blevet en af mine favoritter, og jeg er især vild med hans store kinder og - selvfølgelig - den flotte drømmefanger; og så har han en fornem placering med udsigt ud mod Fanøs vestkyst. Det er også muligt at køre i bil og parkere ret tæt på Anker, hvis formen eller selskabet ikke lige er til den store vandretur, og jeg vil bestemt anbefale alle Fanø-besøgende at hilse på Anker. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar