02 januar 2022

with their hands in the air bringing in the new year

Godt nytår! Her er en liste over 2022s første...

- fysiske udfoldelse: Jeg er ret sikker på, at min mand og jeg hoppede alt for sent fra sofaen ind i det nye år, men vi hørte høj musik og havde kun billedet fra Rådhuspladsen på skærmen som reference - og lige før midnat var der så meget fyrværkeri og røg, at man ikke kunne se klokken slå tolv. 

- musik: I 2021 har jeg mest af alt lyttet til det musik, min mand har sat på - eller et par numre på random fra vores fælles, nu endelig digitaliserede, enorme musikbibliotek. Vi har hørt rigtig meget Paul McCartney i løbet af året, og særligt pladen han lavede sammen med Linda, 'Ram', er blevet spillet i rotation herhjemme. Derfor skulle vi naturligvis lytte til 'Uncle Albert' da klokken slog tolv, og jeg har haft den på hjernen lige siden (hvilket er godt nok, fordi den er rigtig god, men mindre heldigt, fordi den giver mig lyst til at råbesynge HAAAAANDS across the water på upassende tidspunkter).   

 - måltid: En pose fremragende mexicanske majssnacks indtaget nytårsnat, som jeg glæder mig til at fortælle mere om. Altså snacksene. Mit første egentlige måltid var kebab og fritter, som min fantastiske kollega havde med til mig på arbejde, hvor det hele gik lidt nemmere, da min sukker-og saltbalance var genoprettet (jeg drak naturligvis også en cola). 

- drink: Det allerførste væskeindtag i 2022 kom utroligt nok ikke fra en cola, men derimod fra en afsindigt lækker Piña Colada, som min mand lavede nogle stykker af nytårsaften. 

- nederlag: Når min mand jeg jeg spiller 500, vinder jeg nok 80% af tiden. Men her måtte jeg altså se mig slået, og jeg håber virkelig ikke, at det bliver symptomatisk for hele 2022. Jeg undskylder mig med, at jeg var relativt beruset.

- TV: På et tidspunkt i løbet af aftenen kom jeg i tanke om, at der måtte være kommet en ny sæson af Cobra Kai på Netflix, og ganske rigtigt - sæson fire af en af de sidste års helt store positive overraskelser ligger nu klar. Vi snuppede lige tre afsnit inden jeg gik i seng - og hvis det ikke var fordi jeg skulle på arbejde dagen efter, havde vi nok taget dem alle.

- kærlighedserklæring: Den første gang jeg sagde 'jeg elsker dig' i 2022, var det ikke til min mand, men derimod til min kat, som jeg prøvede at lokke frem fra hans skjul under sengen. Her på sine gamle dage er han ikke længere så glad for fyrværkeri som han var de første år, men han kunne heldigvis godt overtales til at komme ud med en snack - og min erklæring, selvfølgelig. 

Det har været en dejlig nytårsweekend, og med søde rotter og en god kollega, som man kunne møde til champagne/kebab/cola-pause, har det også været helt fint at skulle bruge årets første weekend på arbejde. Jeg håber I havde skøn og sygdomsfri nytårsaften, og at I også er kommet godt ind i 2022. Tak fordi I læser med. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar