07 januar 2022

counting shadows in the sun

Onsdag eftermiddag havde jeg arbejdet ti dage i træk, og det gjorde mig egentlig ikke så meget, at en aftale jeg ellers havde glædet mig til, blev rykket til i dag. Der er sket lidt meget på arbejde den sidste tid, så jeg nød at kunne slå hjernen fra og slappe lidt af. Jeg lyttede til podcasts og sad med min malebog foran min lysterapilampe, og det var en dejlig start på fire dages fri. I går morges blokerede jeg overboernes larm med ørepropper, og jeg sov næsten til klokken tolv! Dét er længe siden. Vejret var fremragende, og jeg fik lokket min mand med ud på en gåtur på og omkring Christiania. Selvom solen på denne tid ikke står højt nok på himlen til at have en egentlig kemisk effekt på vores humør, føltes solstrålerne alligevel som et kærligt kram, og jeg var træt på den helt rigtige måde, da vi ramte lejligheden og sofaen igen. 

Jeg har været lidt flad den sidste tid, men jeg har alligevel svunget mig op til et par aftaler, og det har også gjort mig godt. En tur i det iskolde Øresund formår altid at tømme mit hoved for tanker, og det var også tilfældet i tirsdags, hvor jeg tog tre dyp med min veninde. I dag har jeg været en tur i Nordvest og besøge en af mine gode venner og hans kæreste - vi anmeldte chips, kiggede i tegneserier og spiste lækre pizzaer, og så kunne jeg ikke have ønsket mig meget mere. 

2 kommentarer: