07 december 2021

there's never a next time, there's only a this time

 
Jeg har tænkt ekstra meget på min mor og min mormor den sidste tid, hvilket selvfølgelig også har lidt med årstiden at gøre. I dag er det ufattelige ni år siden min mor døde, og det kommer som altid til at lyde så banalt, når jeg prøver at forklare hvordan det føles. Men hun mangler i mit liv, og savnet er ikke blevet mindre på de ni år - det er nok bare blevet lidt nemmere at navigere rundt i og leve med, trods alt. Der var bare så meget, vi stadig skulle nå! Når jeg bladrer igennem gamle familiebilleder får jeg altid lyst til at tage flere sammen med min mor, og det kommer stadig som en overraskelse for mig, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg er lidt ked af, at jeg først fik en smartphone en måned før min mor døde - jeg har ikke arkivet fyldt med små videoklip eller billeder af min mor med diverse fjollede snapchat-filtre, og jeg savner især at kunne høre hendes stemme. I dag savner jeg lidt ekstra.

2 kommentarer:

  1. Mange tanker til dig Tine - er sikker på, 9 år føles som ingenting i den sammenhæng ♥️ Savn kommer jo i mange former.
    Jeg har sagt det før, men godt at I er et sejt og dejligt team tilbage, til at mindes hende👏🏻

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din søde kommentar, Anne. Nej, der er ikke altid noget nyt at sige, men det betyder meget at høre det alligevel. <3

      Slet