16 december 2021

ain't no other way to make a reason

Puh, jeg er lidt bagud, synes jeg! I er blevet lovet indlæg om både chips og mere jule-LEGO, ligesom det snart er tid til en TV-serieopsamling igen - men det bliver ikke i dag, hvor jeg opsummerer lidt fra den sidste uges tid; selvfølgelig med én altoverskyggende begivenhed:

- I tirsdags blev jeg moster til endnu en lille pige, og det var en emotionel omgang, selvom jeg sad aaalt for langt væk fra Aalborg da det skete ("gik hvileløst rundt" er måske en bedre betegnelse for det - jeg sad ikke ret meget ned!) Jeg har truffet en dårlig beslutning, for jeg skal først til Nordjylland og besøge dem på lørdag, hvilket føles som flere år lige nu. 

- Det er heldigt, at jeg er helt okay med julen i år, for der er godt nok julestemning en masse på mit arbejde. Der er julemus- og rotter i alle afskygninger, og forskerne leverer solide mængder slik og kager til at forsøde vores sidste arbejdsdage. Det er et lille plaster på såret, efter vores planlagte julefrokost i fredags (forståeligt nok) blev aflyst.  

- Jeg har svensk på hjernen. Godt nok har jeg arbejdet sammen med min svenske kollega i snart fem måneder, men det viser sig (sjovt nok) at svensk også er et sprog præget af dialekter, og jeg har åbenbart meget svært ved at forstå folk fra Stockholm-området. Heldigvis er hun helt utroligt sød (og har svært ved at forstå mig, når jeg mumler noget på jysk), så vi griner meget af vores sproglige udfordringer. 

- Til gengæld har jeg lært, at man i Sverige spiser en prinsesstårta med masser af flødeskum, creme, hindbær og marcipan når man har fødselsdag. Det lærte jeg i mandags klokken ni om morgenen, hvor vi også fejrede med slik og cola. Så var ugen ligesom i gang, og jeg er fan. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar