04 februar 2022

miniature heads that color the shore line

 
Jeg kan næsten ikke huske hvornår min mand og jeg sidst har haft en familietur til Jylland sammen - de sidste par år har vi været afsted hver for sig, eller haft besøg i København. Men nu skulle det være, og vores familier havde heldigvis også glædet sig til at få besøg, så i Skive blev vi mødt af ganske overdådige forhold, da vores nevø havde forvandlet sit værelse til et luksuriøst hotel til os. Jeg var meget imponeret over detaljegraden og serviceniveauet; vi brugte roomservicen til at bestille en skål chips, og de blev leveret på under et minut - free of charge. Topkarakter herfra! Vi fik også fejret min svigermors 70-års fødselsdag, og jeg fik snakket lidt LEGO med både min svigerfar og nevø, der heldigvis godt kunne se det fornuftige i at stille en skibbruden øboer op til fotografering ved Limfjorden. 

Efter et par dage på kattehotellet tog vi nordpå til den anden side af Limfjorden og fejrede min søsters fødselsdag. Min mindste niece er seks uger gammel nu, og jeg synes allerede der er sket SÅ meget siden jeg besøgte dem i julen. Stormen Malik rasede udenfor, men vi hyggede os i varmen fra brændeovnen og Encanto på skærmen imens regnen piskede mod ruderne og træerne susede i skoven. I søndags kørte vi til Vesterhavet, og jeg kunne ret hurtigt konstatere, at jeg heller ikke denne gang skulle i vandet, for bølgerne var stadigvæk ret heftige. Jeg nød i stedet at blive blæst godt og grundigt igennem og grave i sandet sammen med min niece, og vi var alle godt trætte, da vi ramte sofaen igen. Der var heldigvis både varm kakao og boller tilbage fra fødselsdagen, hvilket gav min mand og mig energi nok til en aftentur med hundene - vi måtte dog opgive at komme ned til stranden, da de sidste hundrede meter af grusvejen stod under vand. 

Der var næsten lige så fine forhold hos min søster som på min nevøs hotel - den manglende roomservice blev opvejet af hjemmebagte knækbrød og brownie/cheesecake, og min niece stod for morgenvækningen og lod os endda sove overraskende længe. Vi fløj tilbage til København i mandags med fuldt opladte batterier, der forhåbentlig kan holde mig kørende et godt stykke ind i regnvåde og triste februar.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar