16 februar 2022

you go with a whistle and a heartbreak

 

Min verden styrtede i grus i går. OK, måske det er en anelse overdrevet, men mit fodboldhjerte bristede i hvert fald, da AaB og Frederik Børsting annoncerede, at deres veje skilles til sommer, når Børsting har kontraktudløb. Superpøleren skal efter SYTTEN år i AaB til Norge og spille for SK Brann, og når det nu skulle være, har han håndteret det perfekt - og præcis, som man kunne forvente af ham. Han er tydeligvis stadigvæk AaB-dreng i hjertet, men vil gerne nå et lille eventyr, der kan udvikle ham både som spiller og som menneske - og det er ham SÅ velundt, men jeg er stadig meget, meget ked af at han forlader AaB. De sidste mange år har han været min absolutte favoritspiller; for det første fordi han er så alsidig og i mine øjne undervurderet på banen, men mindst lige så meget fordi han netop er 100% nordjyde; han er en gæv gut med glimt i øjet og godt humør, samt en altoverskyggende loyalitet. Og så er han en af de stakler, der altid skal være med til AaB TVs fjollede påfund - her lærer han bl.a. Okore nordjysk, og her bager han med Beate fra Den Store Bagedyst, og jeg er vild med det. 

Jeg ønsker Frederik Børsting ALT det bedste i Norge, og jeg skal stadig have nummer 25 bag på den trøje, jeg har villet købe de sidste mange år. 

4 kommentarer:

  1. Vidste ikke at du var så stor Børsting fan, he he.:-) Jeg synes bestemt, at han kæmper for tingene, men nogle gange er hans teknik bare ikke på højt nok niveau. Ønsker ham held og lykke i Norge. Min favorit er nok Thelander - så jeg bliver også træt af dét hvis han smutter til sommer.. Vi må håbe at Lucas kommer tilbage her i foråret!

    SvarSlet
    Svar
    1. Allerførst: FUCKING JA, altså - sejr over FCM! Det var så smukt!
      Og jo, jeg er virkelig glad for Børsting - jeg er enig i, at han kan halte en anelse på det tekniske, men han kan bruges på hele banen, og så er det største plus nok hans arbejdsiver og dedikation. Jeg er også glad for Thelander og synes, at det var den helt rigtige beslutning at beholde ham på trods af FCK-buddet, for han er helt afgørende for vores hold. Jeg er dog ret sikker på, at han ikke ønsker at forlænge, desværre. :( Lucas hepper vi på, ja!

      Slet
  2. Ja lækker flot sejr i forårspremieren! Stor overraskelse. Nu må vi hvordan det går mod Silkeborg... Jeg er bange for at Kent og Helenius godt kan skabe udfordringer!;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var noget af en overraskelse! Jeg er også den evige pessimist og tror bestemt heller ikke, at Silkeborg bliver en walk-over - men det ser nu stadig godt og lyst ud lige nu. :)

      Slet