13 oktober 2021

and the doorknob becomes your enemy


Jeg mødte en af mine bedste veninder på grundforløbet til dyrepasseruddannelsen, og vi har hængt sammen lige siden, selvom hun hurtigt skiftede drømmen om en elevplads ud med at læse biologi på universitetet. Lang historie kort er hun nu ved at undersøge forekomsten af Toxoplasma-parasitter i sjællandske vildkatte, og det foregår på den gamle Landbohøjskole midt på Frederiksberg, hvor jeg havde de nok bedste måneder af min elevtid for tre år siden. Det var fedt at være tilbage igen, spændende at kigge min veninde over skulderen, og skønt at nyde solen i Landbohøjskolens Have, der så ud til at være kommet lidt skævt ind på årstiderne – men jeg klager bestemt ikke over forårsfornemmelser i oktober.


I de sidste dage af min ferie har jeg også binget tv-serier i en helt uhørt grad, og jeg har været ret godt underholdt af Midnight Mass, Kastanjemanden og Squid Game - ligesom alle andre. Jeg var gladest for Mike Flanagans Midnight Mass, der har tydelige Stephen King-vibes og en fantastisk setting i et klaustrofobisk ø-samfund. Den er velfortalt, stemningsfuld og ikke bange for at være langsom, og jeg er virkelig vild med den. Kastanjemanden var ganske fin, selvom dansk krimi måske ikke ligefrem er min favorit - men folk skal altså lige slappe lidt af med de kastanjer dér. Og så kommer jeg til at lyde usandsynlig arrogant i det kommende, men nu er jeg altså bare ret glad for japansk og koreansk horror i det hele taget og har set meget af det - og jeg tror en stor del af Squid Games succes er baseret på chokeffekten; mange er slet ikke vant til at se noget så voldsomt og absurd, og så lader man sig måske lidt rive med. Men det er bestemt en underholdende serie med virkeligt fede og intense scener, og jeg vil anbefale, at man ikke læser noget om den, før man ser den. Eller at man ser Battle Royale i stedet.

Det må gerne begynde at regne og ruske lidt udenfor for min skyld, for jeg forudser, at jeg alligevel vil bruge det næste lange stykke tid inden døre i selskab med Far Cry 6, som jeg i skrivende stund er ved at installere på min Xbox. Jeg var helt utroligt godt underholdt af spillets forgænger, og jeg er spændt på at se, hvordan jeg denne gang redder en lille del af verden.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar