26 marts 2022

in my heart there's flowers growin'

I torsdags havde jeg fødselsdag. Jeg fyldte 37, hvilket jo i sig selv ikke rigtigt er noget at fejre, men de sidste par år er jeg blevet utroligt forkælet på min fødselsdag, og jeg er overraskende glad for det. Det plejer virkelig ikke at betyde ret meget for mig, og de første år efter min mors død, synes jeg mest bare dagen var lidt træls - men nu har jeg altså fået nogle kollegaer, der gerne vil gøre hverdagene lidt mere festlige, og det er jeg utroligt taknemmelig for. Jeg blev både flaget og sunget for (det er ellers nogle år siden), og min ene kollega havde bagt en usandsynligt lækker kage til os, imens en anden kollega havde hamstret endnu mere kage, som jeg kunne spise fra min oppyntede plads i frokoststuen. 

Med to forskellige kager i maven og dagens første to colaer drukket, var vi alle ret enige om, at det nok ville være en meget god idé at løbe op ad trapperne til den øverste etage i Mærsk-Tårnet. Det gør vi en sjælden gang imellem, når vi bliver ramt af momentan sindssyge, og det er SÅ hårdt. Udsigten er dog altid det hele værd, selvom det er lidt pinligt at stå prustende, svedende og ildrøde i hovederne ved siden af stakkels studerende, der troede de havde fundet en rolig læseplads. 

Min mand hentede mig på arbejde, og efter vi havde provianteret med en bubble tea, satte vi os hen på Dronning Louises Bro sammen med resten af København og nød solskinnet. Det var tiltrængt, for lidt senere tog vi i Grand og så 'Speak No Evil' - for mit vedkommende for anden gang. Den er simpelthen decideret fremragende! Min veninde var ikke overbevist da vi så den i mandags, men min mand var noget gladere for den, og vi snakkede om den resten af aftenen. Den er bidende skarp og sætter virkelig danskernes høflighed på spidsen - og så er den voldsomt ubehagelig på den allerbedste måde. 

Hele min fødselsdag foregik i en slags sukkerchok, og det fortsatte hos The Midwestern Diner, der simpelthen forærede mig en freakshake on the house til min tuna melt, sweet potato fries, mozzarellasticks og løgringe. Vi måtte trille hjem, og foran døren stod en smuk buket blomster fra min gode veninde i Jylland, hvilket var et dejligt punktum på en virkelig skøn dag. 

8 kommentarer:

  1. Tillykke!<3
    Det lyder som en dejlig dag. Især er jeg altid glad for dine fortællinger om mad og kage, fordi jeg selvfølgelig elsker mad og kage:)
    Og chips.

    Forsinket tillykke med de 37. (Jeg troede lige alvorligt et sekund vi var lige gamle, indtil jeg kom i tanke om at det er 47 der er mit tal). Fnis.

    Kh
    HemmeLine

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, tusind tak! :D Det var en dejlig kommentar at få. Mad og kage og chips bør hyldes, synes jeg! Og jeg kender godt til aldersforvirring - jeg har f.eks. lidt svært ved at forstå, at jeg nu rent faktisk er i slutningen af trediverne. Men alder betyder nu også mindre og mindre, jo ældre jeg bliver. Jeg har venner i alle aldre - to af mine allernærmeste veninder er henholdsvis ti år yngre og 23 år ældre end mig. :)

      Slet
    2. Ja, alder er en skæg størrelse.
      Engang betød et sølle år alt, nu betyder det absolut intet.
      Og så lidt alligevel, for jeg har prøvet flere gange at min gode naboven, på 73, siger "i vores alder", om os, og jeg ved jo godt at hun ikke tænker at jeg er 73, men alligevel bider den lidt;) Hvilket er mærkeligt, for jeg er så tilpas i skrog og sjæl. Nå, men det kan jeg jo tænke lidt over:)

      HemmeLine

      Slet
    3. Hahaha! Det kender jeg nu også godt - rummeligheden har også grænser, når min 55-årige kollega siger det samme. :D

      Slet
  2. Forsinket tillykke- lyder til at du havde en virkelig skøn fødselsdag. Kan almindelige dødelige også komme op i Mærsk tårnet? Eller har man kun adgang hvis man arbejder/studerer dér?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anne! Det var en rigtig god og tiltrængt dag.
      Ja, det kan man godt, der er offentlig adgang på noget af øverste etage - der er af og til lukket af pga. arrangementer, men ellers kan man godt tage elevatoren op i åbningstiden (tror det hedder 8-17) - og det kan jeg bestemt anbefale!

      Slet
  3. De fleste kommentarer ryger pt ud med badevandet (eller i dit spamfilter, måske?), så håber denne når frem 💪🏻💓
    Kæmpe tillykke - det lyder som en herlig fødselsdag, kære Tine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for en sød kommentar! Der er ingen kommentarer i spamfilteret, men jeg har også døjet lidt med systemet. Men TAK! <3 Det var virkelig en skøn dag.

      Slet