29 september 2021

nothing will ever stay the same

Jeg endte faktisk på Brøndby Stadion i søndags, da jeg fik lokket min yndlingskollega med på udebaneafsnittet, selvom hun - gys! - er FCM-tilhænger. Hun klappede og sang dog langt mere af AaB, end jeg nogensinde ville kunne gøre af FCM, så årsagen til nederlaget må findes et andet sted - men det er da påfaldende, at min 15-år lange stime af AaB-sejre på Brøndby Stadion lige skulle slutte i søndags. Jeg har også været heldig og har overværet de rigtige kampe, men nu gik den altså ikke længere, og det var en laaang tur hjem fra stadion.

- Min gode veninde Heidi har fået udgivet et debatindlæg i Politiken, der handler om at vokse op som homoseksuel i et kristent miljø. Det er både interessant og rørende læsning, og jeg synes det er helt ufattelig sejt, at hun har skrevet det. Jeg lærte hende først at kende som voksen, men de to efterskoler hun nævner i sit indlæg, er faktisk fra min hjemby, så jeg kender godt til netop det miljø hun omtaler. Det kræver nok lidt mere uddybning, men det har også været en af grundene til, at jeg i dag er ateist og udmeldt af folkekirken. 

- I dag har jeg for første gang nogensinde fået professionel massage. Min arbejdsplads er tilknyttet en sundhedsordning, der tilbyder både fysioterapi og massage, men jeg har aldrig tidligere gjort brug af det. Det har virket utroligt grænseoverskridende for mig; og det er svært at forklare, at det ikke så meget skyldes, at nogen skal røre meget ved min krop, men mere, at det hele udelukkende handler om mig, når jeg nu ikke fejler noget. Men tilbuddet er også forebyggende, og min kollega kunne ikke komme til sin aftale, så jeg tog en hurtig beslutning og snuppede en halv time på briksen. Dét var dejligt, og jeg kunne godt finde på at gøre det igen - og tænk, at der skulle gå 36 år før jeg prøvede dét. 

- Det var i det hele taget en begivenhedsrig dag på arbejde, da jeg også måtte anmelde en arbejdsskade, fordi jeg havde fået én dråbe desinficerende middel i øjet. Det var vitterligt én dråbe, og jeg tror min kontaktlinse fangede det meste, men jeg skyllede også lige de anbefalede ti minutter. Jeg har altid været lidt hysterisk omkring mine øjne, og det var lidt dårlig timing at det skete så kort tid efter jeg læste om ham, der blev blind efter at have spist en burger(!), men jeg mærker heldigvis ikke noget til det nu. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar