16 april 2022

it's the song I've been trying to sing

 

Jeg har påskeferie - og jeg har fri - og jeg er i København, hvilket er en yderst sjælden kombination, men jeg nyder det til fulde. Ugens tre første dage skulle jeg godt nok arbejde som vanligt, men det afholdt mig ikke fra at have særdeles gode aftaler ved fyraften, og i mandags fejrede jeg min første dag uden cola i årevis ved at drikke tre store fadøl i stedet for til en eftermiddagsaftale med to veninder. Ahem. Det med ingen (eller i hvert fald meget mindre) cola i hverdagene er en helt anden historie, men nu ser vi lige hvordan det går, før jeg begynder at baske rundt i successen. 

Tirsdag besøgte jeg en god veninde i hendes nye lejlighed, hvis imponerende store og dejlige altan gav mig en lille smule højdeskræk. Lejligheden er enorm, og jeg har tilbudt hende at leje det ene værelse til alt mit LEGO, men hendes kæreste er ikke umiddelbart med på idéen om at skulle konvertere sit træningsrum til byggeklodsplads. 

I onsdags var jeg igen ude og spise og i biografen med tre gode kollegaer - det er efterhånden blevet en i hvert fald månedlig ting, og jeg er vild med det. Alle film bliver lidt bedre af at blive set i biografen, og selv når en superheltefilm har karakter af venstrehåndsarbejde (som onsdagens Morbius), er det underholdende at se de episke scener på den store skærm. Who have I become? 

Nu, hvor jeg rent faktisk har ferie, laver jeg til gengæld ikke ret meget. Okay - jeg får bygget uhyggelige mængder LEGO, lyttet til podcasts og musik, får læst i guidebøger til Rom, fejret endnu en AaB-sejr over Brøndby, plantet nyt på altanen og nusset med Jimmy - men jeg har ikke bevæget mig ret meget. Det bliver der lavet om på i morgen, når min mand og jeg skal til påskefrokost hos nogle af vores gode venner - og på mandag skal jeg en tur i vandet igen. Foråret er med afstand min yndlingsårstid!   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar